— 17 februari 2023

PROGRAMMEERDAG

Woensdag hadden we een primeur op de Pijler: De 1e van hopelijk vele programmeerdagen! We hebben al een sportdag, techniekdag en verkeersdag. Nu is daar de programmeerdag bijgekomen. Bij iedere groep stond een programmeeractviteit op het programma.
Van deze activiteiten zijn foto’s gemaakt die terug te vinden zijn op SchouderCom.
Bij programmeren leer je creatief en logisch denken, ruimtelijk inzicht, probleemoplossend vermogen, structureren en samenwerken, oftewel 21st century skills. Vaardigheden die belangrijk zijn voor de kinderen om te leren, omdat ze deze later als ze groter zijn nodig zullen hebben.
Groep 4 t/m 8 kreeg een workshop door medewerkers van Betakids.
Daar hebben de leerlingen geoefend met commando’s geven om een poppetje te laten lopen (stap vooruit, draai naar rechts, draai naar links). Eerst geoefend op de juf en daarna met angrybirds. Ook hebben de kinderen geoefend om te tekenen met een potlood door commando’s te geven om te draaien met 45, 60, 90, 120 of 180 graden en te tekenen met stapjes van een aantal pixels. De leerlingen deden het echt goed!!