— 4 februari 2022

DANS- EN BEWEEGLESSEN

Elke vrijdagochtend is juf Gwendolyn op school om de kinderen dans- en beweeglessen te geven. Een uur lang kunnen kinderen zich lichamelijk uiten. Dit prikkelt o.a. hun fantasie, creativiteit, samenwerking en motoriek. Op bovenstaande foto is groep 3/4 onder leiding van juf Gwendolyn een spel aan het spelen, waarbij één leerling aan moet geven wanneer een krokodil de kinderen, die rustig zitten, nadert. In dat geval moeten zij hard gaan stampen met hun voeten. Er zit spanning, beweging, oefening en heel veel plezier in dit eenvoudige spelletje. Naast wat deze lessen voor de ontwikkeling van de kinderen betekent, geeft het de leerkracht de gelegenheid kinderen te observeren, administratieve handelingen te verrichten of collega’s te bezoeken. Een win-winsituatie voor de kinderen en de leerkrachten.
Datzelfde geldt voor de bewegingsonderwijs lessen van meester Eric op donderdag en de muzieklessen van meester Jirre op woensdagochtend. Wat deze lessen ook anders maakt is dat ze gegeven worden door meesters.