— 28 januari 2022

THEMATISCH ONDERWIJS
In groep 4 t/m 8 werken we met Alles-in-1. In de onderbouw groepen én de kinderopvang werken we ook thematisch.
Aan het begin van een leerjaar stemmen leerkrachten en medewerkers van de kinderopvang de projecten waar zij de onderwijs- of leerdoelen aan koppelen met elkaar af. Zo wordt een doorgaande ontwikkelingslijn gecreëerd. In de centrale hal richten de juffen een hoek in met leerdoelen binnen het thema van dat moment. Dit thema is altijd betekenisvol voor de kinderen. Het staat dicht bij hun belevingswereld en het nodigt hen uit te komen tot spel. En dus leren en ontwikkelen zij zich. Hiernaast een kijkje in dat spel. Klein Duimpje gaat er met zijn 7mijls laarzen vandoor op de kiezelsteentjes. Het thema is sprookjes, doelen zijn herkennen van cijfers, inzicht in de getalrij, tellen al dan niet met sprongen. Wat een betrokkenheid!