— 21 januari 2022

BEZOEK VAN DE BIBLIOTHEEK

Donderdag j.l. was een medewerkster van de bibliotheek op bezoek bij de kleuters. Omdat de leerkrachten niet met de kinderen naar de bibliotheek konden vanwege beperkende coronamaatregelen, kwam de bibliotheek naar ons! Helaas heeft er slechts een halve kleutergroep van kunnen genieten. Maar die kinderen vonden het erg leuk!
De uitgevoerde activiteit, ter bevordering van het leesplezier, heet:
Duik in een boek: De stip! In dit boek staat een stip centraal. Nadat het
boek voorgelezen en besproken was, mochten de kinderen zelf stippen
maken die hun eigen verhaal vertelden. Hieronder ziet u hen bezig. Ter
afsluiting werd het interactieve boek ‘Een boek met stippen’ van Hervé Tullet voorgedragen aan en met de kinderen. Stelt u zich voor: je duwt op een stip in het boek en op de volgende bladzijde zijn het er 2 geworden! Of je schudt met het boek en op de volgende bladzijde zijn alle stippen in de linkerhoek gevallen. Wat een feest voor de fantasie en creativiteit van de kinderen, om zulke boeken te leren kennen. U kunt dit ook zelf lenen bij de bibliotheek om samen met uw kind thuis te beleven.