— 8 oktober 2021

OPENING KINDERBOEKENWEEK

Op woensdag 6 okt. j.l. is ook in ons IKC de landelijke kinderboekenweek gestart.
Met alle groepen samen zongen we in de hal het speciaal daarvoor geschreven Kinderen voor Kinderen lied. De leerlingen van gr. 8 dansten voor op het podium en vervolgens wilde groep 3/4 ook graag optreden. Uiteraard hebben we daar gelegenheid voor gegeven. Wat een presentatie en hoe fijn voor het zelfvertrouwen van de kinderen!
Het thema van de 67ste editie is: Worden wat je wil. Met dit thema wil de organisatie benadrukken dat boeken kinderen alle ruimte geven om te fantaseren over wat zij het allerliefste willen worden, ongeacht welke beperkingen daar misschien aan zitten in het echte leven. Het boek Gozert, geschreven door Pieter Koolwijk en geïllustreerd door Linde Faas, is dinsdagavond bekroond met de Gouden Griffel 2021. De jury roemt het boek om zijn verbeeldingskracht. Ook is dinsdag het Gouden Penseel uitgereikt, de prijs voor het beste geïllustreerde kinderboek. Die gaat naar Hele verhalen voor een halve soldaat, geïllustreerd door Ludwig Volbeda en geschreven door Benny Lindelauf. Beide boeken raden we aan!
Op di. 12 okt. a.s. komt kinderboekenschrijfster Evelien van Dort op bezoek in alle groepen. Zij draagt de kinderen voor uit haar boeken.
We sluiten de kinderboekenweek af met een voorleeswedstrijd voor groep 7 en 8.