— 12 november 2021

TEAMSCHOLING

Afgelopen woensdag heeft het team zich verder bekwaamd in het didactisch handelen voor wat betreft technisch lezen. Dit was de 2e scholingsmiddag in een serie van 3. Na de eerste scholingsmiddag heeft Cees Hereijgens ‘leesexpert’ alle leerkrachten geobserveerd terwijl zij de leerlingen les gaven in aanvankelijk of technisch lezen of over de leesvoorwaarden (bij kleuters). Vervolgens heeft hij alle leerkrachten afzonderlijk feedback gegeven. En sloot zijn trainingsmiddag aan bij mogelijke verbeterpunten voor het gehele team. Eigenlijk precies zoals de leerkrachten met de kinderen werken. Je geeft instructie, begeleidt de kinderen tijdens de inoefening, geeft feedback en sluit aan bij de onderwijsbehoeften in het vervolg.