— 2 december 2022

VOORLICHTING BUREAU HALT

Jaarlijks nodigen we bureau Halt. uit om voorlichting te geven over verschillende onderwerpen. Agelopen donderdag is Renee op bezoek geweest in groep 6/7 en 7/8 om de kinderen te informeren over vuurwerkregels en veiligheid. In deze les wordt besproken welke vormen van overlast er zijn, de gevolgen voor jezelf en anderen en wat is en doet groepsdruk.
Het is goed om het ook thuis hierover te hebben met de kinderen. Halt. heeft hiervoor een A4 aangeleverd met heel duidelijk alle belangrijke informatie op een rij. Zo weet u wat uw kind hierover op school heeft geleerd. Deze flyer vindt u in de bijlage.
Halt. kan ook iets betekenen voor de kinderen over andere lastige onderwerpen. Zij gebruiken voorbeelden van zaken die jongeren hebben meegemaakt. Op die manier leren kinderen van elkaar. En leren kinderen eigen verantwoordelijkheid nemen bij het maken van keuzes.