— 20 mei 2022

MOOI WEER TIJDENS DE VERKEERSDAG!

Er werd heel goed en serieus geoefend tijdens de jaarlijkse verkeersdag afgelopen woensdag.
Ouders hadden verschillende realistische situaties uitgezet op het plein met materialen van VVN die we standaard op school hebben.
Onder begeleiding van (groot-)ouders oefenden kinderen verschillende verkeerssituaties, zoals oversteken bij een zebrapad als voetganger, maar ook als verkeersdeelnemer op de weg. Deze praktische verkeersoefeningen helpen kinderen de juiste regels te hanteren op de juiste manier als zij zelfstandig deelnemen aan het verkeer. Als ouder kunt u uw kind ook begeleiden en daarmee beter voorbereiden op zelfstandig bewegen in het verkeer, door uw kind mee te nemen in de stappen die nodig zijn om bijv. over te steken of tijdens het fietsen. Als u vertelt wat u doet en waarom u dat doet, leert uw kind het haast vanzelf ook.
#SNOR #veiliginhetverkeer